piątek, 11 czerwca 2010

Przemyśl - Lwów - Lublin odc.2

Ulewne deszcze często zmuszały nas do niechcianych odpoczynków. We Lwowie byliśmy dopiero w czwartek po południu.

Niestety po raz kolejny zapomniałem statyw. Michał i Maciek oraz ja ... po drugiej stronie ;)

Tutaj też nastąpiło kilka oberwań chmur. W akcie desperacji, całkowicie przemoczeni rozbiliśmy obozowisko w jakiejś przyrynkowej bramie. Dopiero późnym popołudniem znaleźliśmy sensowny nocleg i udaliśmy się na zwiedzanie miasta.

W tle - Kościół Karmelitów - obecnie cerkiew św. Michała Archanioła.



Klejnot lwowskiego renesansu - Cerkiew Wołoska - fundatorem której był hospodar mołdawski Aleksander Lăpuşneanu.

ul. Rynek od strony pierzei południowej.

Wnętrze Katedry Ormiańskiej - mój numer jeden we Lwowie.

Pomnik Nikifora na Starym Mieście - obok Kościoła Dominikanów.



Czarna Kamienica we Lwowie zbudowana dla poborcy ceł - Tomasza Albertiego. Budulcem jest piaskowiec, który poczerniał ze starości.



ul. Rynek - róg pierzei południowej i zachodniej.

Lwowski Narodowy Akademicki Teatr Opery i Baletu im. Salomei Kruszelnickiej.

Było już południe gdy doszliśmy do siebie po nocnej hulance ;) Spakowaliśmy się i wyruszyliśmy w drogę powrotną, odwiedzając wcześniej targowisko. Zanabyłem tam kilka suvenirów wydając ostatnie hrywny. Tego dnia nie było nam dane opuścić to miasto. Kolejna zlewa zatrzymała nas pod jakimś hipermarketem. Wyrzuciliśmy wszystkie wózki z wiaty i schowaliśmy się tam razem z rowerami. Ugotowałem obiad, który brutalnie rozprawił się z moimi kiszkami, co wyszło nam w sumie na dobre ;) W poszukiwaniu ustronnego miejsca na chwilę rozkoszy natrafiłem na bar z ogródkiem gdzie stały trzy altanki. Porozmawiałem chwilę z właścicielami, którzy zgodzili się abyśmy tam przenocowali.

Wiata na wózki przy ichtiejszej Stokrotce.

Po raz kolejny skorzystaliśmy z gościnności ukraińców.

Zwiedzanie po łebkach ma swoje zalety. Wiem, że muszę wrócić i zwiedzić to miasto jeszcze raz - dokładniej. Ktoś chętny ??

CDN ...

PS. Bardzo proszę o pomoc w uzupełnieniu podpisów pod zdjęciami oraz wyeliminowanie ew. błędów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz