wtorek, 11 maja 2010

Światowy Dzień Miłości Francuskiej ...

Tak jak nigdy nie spoglądam w lustro, sprawdzić czy pięknie dziś wyglądam, tak nigdy nie spoglądam do kalendarza aby sprawdzić kto ma imieniny. Po pierwsze nie rozumie zwyczaju imieninowego. To taki nasz Polski wynalazek. No może nie my go wynaleźliśmy, ale my najmocniej go przysposobiliśmy. Mój Dzień Święty wypada co roku 21 marca, czyli w moje urodziny. I tyle !!

Z tym większym przerażeniem zacząłem przeglądać kalendarz pod kątem "świąt". Zerknąłem nawet do kilku starszych kalendarzy i ze zdumieniem odkryłem, że w nich też jest ich bez liku. Jak to się stało, że wcześniej tego nie zauważałem ?? Człowiek widzi to co chce zobaczyć. I dobrze. Tak więc moja spostrzegawczość w dniu dzisiejszym została bez szczelnie zbombardowana mnogością tychże. W kalendarzu na ten rok mamy ... nie liczyłem, ale będzie ze dwa tysiące nie licząc solenizantów !! I jakie to są "święta" ?????? Nooo, nie byle jakie !! Np. dzisiaj mamy nie byle jakie "święto", a nawet trzy !! - Międzynarodowy Dzień Pielęgniarek, Światowy Dzień Ptaków Wędrownych, Światowy Dzień Sprawiedliwego Handlu. A co jeszcze na tej samej stronie znalazłem ?? A np. Dzień Dobrych Uczynków, Międzynarodowy Dzień Mycia Brudnych Samochodów, Międzynarodowy Dzień Pamięci ofiar AIDS, Światowy Dzień Wirusowego Zapalenia Wątroby, Dzień Sobowtóra ... Kartka wcześniej ? Proszę bardzo: Miedzynarodowy Dzień Paskudy, Światowy Dzień Pozdrawiania Brunetów, Światowy Dzień Szczura. Ja cię sunę !! Co jest ??

Swoje dni mają też bandyci, np. Dzień Dobrego Łotra (Dzień Janosika).

A 13 marca jest nawet Dzień Ateizmu. Nie wierzysz ?? Sprawdź kalendarz !!

15 maja, mamy co ?? Dzień g...a !! I tu mój stanowczy sprzeciw !!!!!!!!! Tym bardziej, że 17 maja na dokładkę - Międzynarodowy Dzień Przeciw Homofobii. Kto wpadł na pomysł aby np. mnie nazywać homofobem ?? Czy "fobia" zawarta w tym słowie nie kojarzy się z chorobą psychiczną ?? Ale niech i tak będzie, byle tylko g...e się z gównem nie kojarzyły.

I co roku ich przybywa !! Skąd w ogóle ludzie mają takie pomysły ?? I na co to komu potrzebne ??
Ale jak to pisał Wiktor Suworow, aby władza mogła robić co chce, musi wymyślać miliony spraw nad którymi ludzie nie będą się zastanawiali. Nie będą zadawali pytania - dlaczego ?? Najlepszy przykład to przestawianie zegarka. Zastanawiał się ktoś jak bezsensowna jest to czynność ?? Dwa razy do roku. Raz do przodu, raz do tyłu. Oł siet !!

Można śmiać się z Kościoła, że ustanowił tyle Świąt. Ale tam przynajmniej każde Święto sięga głęboko w tradycję i wiarę Chrześcijan. A tu każde "święto" jest zupełnym przypadkiem, tylko po to wymyślone aby ... no właśnie, aby co ??
Szczęście, że nie posiadają one czerwonych kartek. Ale kto wie, może w następnym roku ... Cieszę się też, że podczas włączania komputera, ten ustawowo nie wyświetla mi nachalnie przypominawki do kogo należy dzisiejszy dzień.

Precz z kalendarzami !! Proszę mi nie robić więcej takich prezentów !!

Może nie było by w tym nic złego, gdyby dni te świętowali tylko zainteresowani. Gdyby mnie nikt nie bombardował dniem bez papierosa (nie palę), dniem bez alkoholu (nie piję), dniem bez samochodu (nie posiadam), dniem bez telewizji, której nie oglądam czy też dniem g...a, którym nie jestem, pogodziłbym się z nimi jak pogodziłem się z Dniem Dziecka czy Dniem Górnika. Bo ja np. byłbym za dopisaniem Światowego Dnia Pierwszego Loda, albo Światowego Dnia Pierwszej Minety. Mogę nawet podać dokładne daty i okoliczności ... ;) Ale nie !! To mają być moje dni i nic Wam do nich. Więc błagam Was - ZAPRZESTAŃCIE !!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz