środa, 9 lutego 2011

Blogerzy zmieniają świat - odc. 2

Niniejszy wpis jest moją odpowiedzią na konkurs "Praca jak marzenie". Zapraszam do zapoznania się z galerią konkursową, oraz fotoblogiem. Komentarze mile widziane - niestety wymagają zarejestrowania się w serwisie.

Mój pierwszy wpis Blogerzy zmieniają świat - odc. 1 wywołał dosyć duże poruszenie. Kontynuacja tematu jest próbą wyjaśnienia powstałych wątpliwości oraz dalszą częścią moich zmagań z otaczającymi nas zmianami.

Aby dostać się do własnego domu, potrzebuję klucza. To zrozumiałe !!

Ale do śmietnika ?? ... z kluczem ??

Na początek mój mały, biedny śmietnik. Postępowi ekolodzy z lubelskiego Urzędu Miejskiego, wpadli na genialny pomysł zmiany mojego świata poprzez zamknięcie wszystkich śmietników w mieście. Na szczęście nie udało im się to ... zamknęli śmietniki tylko na moim osiedlu. Wiele czasu upłynęło zanim dowiedziałem się o co chodzi i powiem szczerze, że sam bym na to nie wpadł. Powodem było podrzucanie śmieci przez innych mieszkańców miasta, a nawet z jego okolic. Wow !! Jestem pod wrażeniem !! Do czego prowadzą te zmiany ?? Faktycznie, w śmietnikach jest jakby mniej śmieci ... ale wkoło ... znacznie ich przybyło.

Nie ma problemu gdy śmieci podrzucane są pod śmietnik, następnego dnia zostaną uprzątnięte przez obsługę naszych wspólnot.

Mniej przyjemnie jest z "gabarytami" - dodatkowa, ciężka praca. Nie wierzę aby zostały one podrzucone przez kogoś "z zewnątrz".

Szczęście, że nasze osiedle ma naprawdę dobrego administratora, który perfekcyjnie wywiązuje się ze swoich obowiązków. Istnieje jednak granica wspólnot i zaczynają się tereny miejskie, a tam już tak cudownie nie jest ...

Stanowczo gorzej gdy śmieci nie trafią nawet pod śmietnik. Zdjęcie wykonane w odległości ok 100m od śmietnika, jednak poza granicą wpływów naszej administracji.

Dodatkowo dochodzi problem "złomiarzy". Powszechnie uważamy się za wspaniałych ludzi, chętnie pomagamy bliźnim ... Dlaczego nie pozwalamy więc ubogim dorobić kilku groszy. Pozbawiamy ich niemałego zarobku, a siebie wstępnej selekcji odpadów. Nie dość, że Oni nie zarobią, to my zapłacimy więcej za wywóz nieczystości. Na znak protestu, mój śmietnik zawsze pozostawiam otwartym ...

Śmietnik otwarty ... a w środku czyściutko.

Ktoś może powiedzieć :
- Hola, hola !! Przecież Ty, też jesteś za zmianami !! Chcesz coś zmieniać !!
- O nie !! - odpowiem - To co się dzieje jest WYNIKIEM zmian ... ja jestem za powrotem do normalności !!

CDN ...

1 komentarz:

  1. I co ?? Zmądrzałeś i przechodzisz na inny system ?? Koniec Sigmy ?

    OdpowiedzUsuń